« 彫刻「坂本龍馬・中岡慎太郎像 | Main | タペストリー「くじら」 »

2017.03.21

かわづざくら

Cuskawazuzakuraimg_4573

Cuskawazuzakuraimg_4577s_2

かわづざくら(河津桜)です。ばら科。おおしまざくら(大島桜)とかんぴざくらの自然交配種らしいとのこと。

昨日のことです。久しぶりに宇治市植物公園へ行ってきました。お目当ての、しだれざくら(枝垂桜)はまだでしたが、かわづざくら(河津桜)が満開でした。やっと春が近づいてきました。暖かい一日でした。

|

« 彫刻「坂本龍馬・中岡慎太郎像 | Main | タペストリー「くじら」 »

Comments

Post a comment



(Not displayed with comment.)


Comments are moderated, and will not appear on this weblog until the author has approved them.



TrackBack

TrackBack URL for this entry:
http://app.cocolog-nifty.com/t/trackback/11525/65048174

Listed below are links to weblogs that reference かわづざくら:

« 彫刻「坂本龍馬・中岡慎太郎像 | Main | タペストリー「くじら」 »