« ヒメツルソバ | Main | 冬がきました »

2005.12.05

さんしゅゆの実

us-sansyunomiImg_0249

さんしゅゆ(山茱萸)の実です。
春の梅の頃に黄色い花を見ました。それが、秋には、こんなに赤い実になっていました。
茱萸とは、「グミ」とのことで、そういえば子供の頃良く食べた「グミ」に似ています。

急に寒くなり、これから、冬の花が出番です。

宇治市植物公園で撮影しました。

<参考>Yamamotoさんの季節の花300 ・ 山茱萸 (さんしゅゆ)

|

« ヒメツルソバ | Main | 冬がきました »

Comments

Post a comment



(Not displayed with comment.)


Comments are moderated, and will not appear on this weblog until the author has approved them.



TrackBack

TrackBack URL for this entry:
http://app.cocolog-nifty.com/t/trackback/11525/7477503

Listed below are links to weblogs that reference さんしゅゆの実:

« ヒメツルソバ | Main | 冬がきました »